Ηλικία 2.5+

Το πρόγραμμα του μεταβρεφικού τμήματος δουλεύεται με βάση την ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης των παιδιών προσαρμοσμένο στους στόχους και στις ανάγκες αυτής της τρυφερής ηλικίας που πάνε πρώτη φορά στο σχολείο και φεύγουν απο την αγκαλιά της μανούλας τους.

Ο πρωταρχικός στόχος είναι να μειωθεί το άγχος του αποχωρισμού, να νοιώσουν ασφάλεια και χαρά για το σχολείο.
Επόμενος στόχος που δουλεύουμε μαζί είναι η αυτοεξυπηρέτηση και αυτονόμηση των παιδιών όπως πχ τουαλέτα, φαγητό, συγκέντρωση σε μια δραστηριότητα

Με βάση το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολλαπλής νοημοσύνης όταν το θέμα μας για παράδειγμα είναι τα ζωάκια….

Ακούμε μουσική και τραγούδια για ζωάκια (ανάπτυξη μουσικής νοημοσύνης),  Ακούμε παραμύθια για ζωάκια (ανάπτυξη γλωσσικής νοημοσύνης), Ζωγραφίζουμε και κάνουμε χειροτεχνίες και κατασκευές για ζωάκια πάντα με την βοήθεια της παιδαγωγού (ανάπτυξη χωροταξικής νοημοσύνης), Συμμετέχουμε σε θεατρικό παιχνίδι για ζώα πχ μιμήσεις, φωνές κτλ, Βλέπουμε εικόνες με ζωάκια και τις κατονομάζουμε (ανάπτυξη γλωσσικής νοημοσύνης), Επίσης συζητάμε για το αν έχουμε ζωάκια στο σπίτι και πως αισθανόμαστε για αυτά με απλές φράσεις, λέξεις και μικρές προτάσεις (ανάπτυξη γλωσσικής και ενδοπροσωπικής νοημοσύνης), Πιάνουμε διάφορα υλικά που τους θυμίζουν ζώα (πχ μαλλί ή τριχωτά υλικά) και οργανώνουμε επίσκεψη σε πάρκο με ζωάκια (ανάπτυξη νατουραλιστικής νοημοσύνης), Κάνουμε αντιστοιχίσεις με ζωάκια , παιχνίδια με φιγούρες ζώων και πάζλ, χρώματα και σχήματα (ανάπτυξη λογικομαθηματικής νοημοσύνης), Οργανώνουμε ομαδικό παιχνίδι με θέμα «τη φάρμα» (ανάπτυξη διαπροσωπικής νοημοσύνης)

Ανάλογα με το επίπεδο ωρίμανσής τους προτείνουμε επίσης: Μπαλέτο για τα κοριτσάκια (κιναισθητική νοημοσύνη), Μουσικοκινητική για τα αγοράκια (μουσική νοημοσύνη), Ποδόσφαιρο και μπάσκετ για τα αγοράκια (κιναισθητική νοημοσύνη). Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα Αγγλικά καθημερινά (γλωσσική νοημοσύνη)

Ηλικία 3+

Η ηλικία αυτή έχει πιο ανεπτυγμένες νοητικές, γλωσσικές, κινητικές και κοινωνικοσυναισθηματικές ικανότητες

Το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολλαπλής νοημοσύνης των παιδιών δουλεύεται με συγκεκριμένα θέματα και δράσεις σε όλα τα πεδία νοημοσύνης , προσαρμοσμένο πάντα στις δυνατότητες της ηλικίας τους

Με βάση το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολλαπλής νοημοσύνης και το θέμα που δουλεύουμε, τα παιδιά μας σε αυτή την ηλικία ενθαρρύνονται στην ομιλία και στις ερωτοαπαντήσεις, ακούν παραμύθια, αναγνωρίζουν και περιγράφουν εικόνες, βλέπουν κουκλοθέατρο, έρχονται σε επαφή με τις πρώτες μαθηματικές έννοιες (αρίθμηση, σύνολα, αντιστοιχίσεις, σχήματα), συμμετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις για το περιβάλλον γύρω μας, μιμούνται ήχους, κάνουν δράσεις για την ανάπτυξη λεπτών και αδρών χειρισμών, ζωγραφίζουν, βοηθούν σε κατασκευές και χειροτεχνίες, εκτελούν εντολές σε ομαδικές εργασίες , ενθαρρύνονται να περιγράψουν τα συναισθήματά τους, να συσχετιστούν με την ομάδα τους, παίζουν κατευθυνόμενα αλλά και ελευθέρα, ομαδικά και ατομικά (Ανάπτυξη Γλωσσικής, Μαθηματικής, Χωροταξικής, Νατουραλιστικής, Ενδοπροσωπικής και Διαπροσωπικής νοημοσύνης)

Μπαλέτο- Μουσικοκινητική – ποδόσφαιρο/ μπάσκετ με εξειδικευμένους παιδαγωγούς

Σε αυτή την ηλικία το μπαλέτο για τα κοριτσάκια, η μουσικοκινητική και το ποδόσφαιρο/ μπάσκετ για τα αγοράκια που κάνουμε έχει τεράστια σημασία για ανάπτυξή της κιναισθητικής και μουσικής νοημοσύνης τους. Την πρόοδό τους την θαυμάζετε στις γιορτές μας!

Η χώρα της Μαίρη Πόππινς, κάθε μέρα Αγγλικά

Προνήπια

Σχεδόν σε όλα τα παιδιά έχει κατακτηθεί ο στόχος της ομιλίας, της αναπαραγωγής του λόγου, της ερώτησης, της απάντησης, της κίνησης, του ελέγχου των σφικτήρων, της συναισθηματικής έκφρασης.

Το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολλαπλής νοημοσύνης των παιδιών μας δουλεύεται με απλές αλλά και πιο σύνθετες έννοιες και θέματα με μεγαλύτερες προκλήσεις και απαιτήσεις

Κάθε μήνα με βάση το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολλαπλής νοημοσύνης, δουλεύουμε 3-4 θέματα με δημιουργικές δράσεις αναπτύσσοντας ολιστικά την προσωπικότητα των παιδιών μας.

Ομιλία, κατανόηση, δημιουργικότητα

Τα παιδιά με βάση το επιλεγμένο θέμα, ακούν ιστορίες, παραμύθια και τραγούδια, ενθαρρύνονται στην αναπαραγωγή του λόγου, βλέπουν κουκλοθέατρο, παίζουν θεατρικό παιχνίδι και μιμούνται ρόλους (ανάπτυξη γλωσσικής νοημοσύνης). Κάνουν κατασκευές και ζωγραφική σε σχέση με το θέμα μας, παίζουν με πλαστελίνη, βλέπουν εικόνες και ενθαρρύνεται η προσπάθειά τους να δημιουργήσουν κάτι μόνα τους και να αναπαραστήσουν νοητικά με χειροτεχνία, αντικείμενα και εικόνες (ανάπτυξη χωροταξικής νοημοσύνης).

Μαθηματική σκέψη, γνώση του περιβάλλοντος

Τα παιδιά μας μαθαίνουν να απαριθμούν και ταξινομούν σχετικά με το θέμα αντικείμενα χωρίζοντας τα σε σύνολα, υποσύνολα και ακολουθίες αναπτύσσοντας την λογικομαθηματική τους νοημοσύνη (ανάπτυξη μαθηματικής νοημοσύνης). Ανάλογα πάντα με το θέμα ειδικά αν σχετίζεται με το φυσικό περιβάλλον και τον κόσμο γύρω μας, οργανώνουμε βιωματικές δραστηριότητες είτε εντός είτε εκτός σχολείου (ανάπτυξη νατουραλιστικής νοημοσύνης)

Ο εαυτός μου και οι άλλοι

Τα παιδιά μας συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες που δουλεύουν με ολόκληρη την τάξη και μαθαίνουν να περιμένουν, να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε μια δραστηριότητα σε σχέση με την υπόλοιπη ομάδα. Ενθαρρύνονται να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους σε σχέση με το θέμα που δουλεύουμε έτσι ώστε να συνειδητοποιήσουν τον εαυτό τους και τις προτιμήσεις τους (ανάπτυξη ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης).

Κάθε παιδί είναι ευφυές, κάθε παιδί είναι ξεχωριστό!

 

Νηπιαγωγείο

Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία προετοιμάζονται σωματικά και ψυχικά για το επόμενο μαθησιακό στάδιο που είναι το δημοτικό.
Έχουν κατακτήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αναπαραγωγή λόγου, αρχίζουν κριτική σκέψη, έχουν λογική ακολουθία, μπορούν να εκφράσουν συναισθήματα, μπορούν να διεκδικήσουν, να κάνουν λεπτούς χειρισμούς, να συγκεντρωθούν σε μια δραστηριότητα, να ακούσουν και να εκτελέσουν εντολές.

Σε αυτή την ηλικία αναγνωρίζονται τα δυνατά σημεία των παιδιών, τυχόν αδυναμίες και πεδία ανάπτυξης και βελτίωσης. Έτσι δουλεύοντας αυτό το πρόγραμμα μπορούμε να έχουμε μια αξιολόγηση του κάθε πεδίου νοημοσύνης που θα βοηθήσει και εσάς να έχετε μια καλή εικόνα της μοναδικότητας του παιδιού σας , των κατακτήσεων του αλλά και των προκλήσεων του.

Ολιστική ανάπτυξη

Για τα παιδάκια που παρακολουθούν στο νηπιαγωγείο μας, εισάγουμε επιπροσθέτως με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο την γραφή και την ανάγνωση, και δίνουμε ευκαιρίες για σύνθετη κίνηση, ρυθμό, συγχρονισμό, ομιλία, περιγραφή, ερωτοαπαντήσεις, κριτική σκέψη, συναισθηματική αγωγή, ομαδικότητα, λεπτούς χειρισμούς, ερεθίσματα κατανόησης του φυσικού περιβάλλοντος, ταξινομήσεις, ακολουθίες, μοτίβα. Τα παιδιά ενθαρρύνονται στην συγκέντρωση σε μια δραστηριότητα, στην δημιουργικότητα και στην ελεύθερη έκφραση.

Γραφή, ανάγνωση, μαθηματική σκέψη

Εως το τέλος του καλοκαιριού μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν απλές λεξούλες και λύνουν απλά σταυρόλεξα. Επίσης μαθαίνουν απλές πράξεις, πιο συνθέτες αντιστοιχίσεις και μοτίβα. Ο στόχος είναι να ενταχθούν ευχάριστα στην Α τάξη του δημοτικού και να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αγάπη για το σχολείο.

Μπαλέτο, Μουσικοκινητική, Ποδόσφαιρο και μπάσκετ

Το μπαλέτο για τα κοριτσάκια και η μουσικοκινητική για τα αγοράκια γίνονται ακομη πιο σύνθετα αναπτύσσοντας την κιναισθητική τους νοημοσύνη. Τα παιδάκια μας προετοιμάζονται επίσης για τις παραστάσεις του σχολείου μας, Το Ποδόσφαιρο και το μπάσκετ για τα αγοράκια ενισχύει την ομαδικότητά τους, την κατανόηση των κανόνων, την συγκέντρωση και προσοχή τους και προπαντός την αγάπη τους για τον αθλητισμό που θα τους ακολουθεί σε όλη την ζωή τους.

Το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολλαπλής νοημοσύνης εφαρμόζεται σε όλα τα πεδία με πολλές δράσεις βοηθώντας την ολιστική προσέγγιση της διαμόρφωσης της προσωπικότητάς των παιδιών μας.